ZDRAVÉ RAŇAJKY S PROTEÍNOVÝM PRÁŠKOM

0
572
proteinovy-prasok

Proteínové lievančeky s banánom a arašidovým maslom

Ak aj vy obľubujete zdravé raňajky, arašidové maslo a kvalitný proteín, ste tu správne! Tieto proteínové lievance patria medzi najlepší recept na lievance! 🙂 Sú skvelou voľbou najmä pred tréningom. Dodajú vám potrebnú energiu, aby ste podali kvalitný výkon počas tréningu. Arašidové maslo zbožňujem! Rozhodne sa radí medzi zdravé potraviny, keďže obsahuje zdravé tuky.

Má jemne slanú chuť, takže sa super hodí do slaných ale aj sladkých receptov. Ja ho najradšej používam v sladkej kuchyni, kde výbornú chuť len podčiarkne. Odporúčam vám vyskúšať vynikajúcu kombináciu: arašidové maslo, banán a škorica, ktorú nájdete aj v tomto receptíku.

Kvalita arašidového masla nie je pri každom rovnaká. Za kvalitné arašidové maslo sa považuje také, ktoré obsahuje aspoň 90% arašidov. Taktiež by ste sa mali vyhnúť tým, ktoré obsahujú palmový olej. Ten sa radí medzi najmenej zdravý olej, ktorý spôsobuje aj množstvo zdravotných problémov. Žiaľ, väčšina arašidových masiel, ktoré ponúkajú naše reťazce, palmový olej obsahujú. Tie ale zároveň patria aj medzi menej kvalitné. Okrem toho môžu obsahovať aj vysoký počet sacharidov, takže pri chudnutí vám rozhodne nepomôžu.

Kvalitné arašidové maslo bez cukru alebo s menším obsahom cukru môžete nájsť v obchodoch so zdravou výživou. Tie by nemali obsahovať ani nezdravý palmový olej. Výbornou voľbou je aj domáce arašidové maslo, kde si konzistenciu a pomer jednotlivých surovín určíte sami. Taktiež je veľmi vhodné pre vegetariánov a vegánov.  😉 

SUROVINY

POSTUP

V jednej miske premiešate vaječné bielka, rozpučený banán, arašidové maslochia semienka. Do misky neskôr primiešate zvyšné suroviny, čiže proteín, ovsenú múku, kypriaci prášok a škoricu. Ak sa vám zdá cesto príliš husté, pridajte trochu vody. Na panvici si rozohrejte lyžičku kokosového oleja. Cesto v tvare 4 lievančekov opekáte z oboch strán na miernom plameni dozlatista.

Podávať môžete s akýmkoľvek ovocím, mne sa k tomuto receptu najviac hodil banán a lievance poliate trochou kokosového sirupu.

Tieto lievančeky sú nízko-kalorické, obsahujú nízky obsah tuku, sacharidov a vysoký obsah bielkovín!

Čokoládová ovsená placka s proteínovým práškom

 

zdravé raňajky

SUROVINY

POSTUP

V jednej miske premiešate najskôr všetky suché suroviny – ovsené vločky, proteín, kakao, kypriaci prášok. Neskôr pridáte zvyšné suroviny – banán, vaječné bielko a trochu vody. Zmes poriadne premiešate, nemala by byť príliš hustej konzistencie. Na kokosom oleji a miernom plameni opekáte placku približne 3 minúty a z každej strany. Placka je nadýchaná, vo vnútri vláčna a výborne zasýti! 🙂 

Placku ozdobiť môžete naozaj rôzne. Môžete k nej pridať biely grécky jogurt, ovocie, orechy, tvaroh alebo len jednoducho poliať trochou javorového alebo kokosového sirupu. Je naozaj výborná a zdravá! 

Táto čokoládová placka obsahuje zdravé tuky a vlákninu, je nízko-sacharidová a obsahuje takmer 30g bielkovín!  😉 

Dobrú chuť!  😛

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here