STRAVOVACÍ PLÁN PRE ŽENY-rýchlo, zdravo, chutne

2
748
stravovaci-plan-pre-zeny

Vychutnať si chutné a zároveň zdravé jedlo je najpríjemnejšou časťou dňa.  Hladovanie a prejedanie sa je veľmi nebezpečné a dokážu spôsobiť aj vážne zdravotné problémy. Preto by sme jedlo mali prijímať pravidelne každý deň a dodržiavať pitný režim, ktorý je veľmi dôležitý.

Ideálna zdravá strava je pre každého iná. Dôležitú úlohu tu zohrávajú mnohé faktory ako pohlavie, vek, fyzická záťaž a zdravie človeka, ktoré je pre každého individuálne. Pre všetkých však platí, že zmena stravy má blahodarné účinky, a to nie len na zdravie ale aj celkovú psychickú pohodu.

stravovací plán pre ženystravovací plán pre ženy

V prvom rade by som chcela podotknúť, že tento názorný stravovací plán, rozhodne neberte ako formu diéty. Som síce zástancom zdravej výživy, no aj toho, aby sa človek nebál si sem tam dopriať nejaký sladký koláčik. 😛

No a čo je veľmi podstatné, rozhodne tu nenájdete jedlo, ktoré by obsahovalo mäso. Ak ale mäso konzumujete, jedálniček si pokojne upravte podľa seba. Taktiež druhy ovocia, zeleniny alebo strukovín nemusíte striktne dodržiavať. Sto ľudí, sto chutí! 🙂

stravovací plán pre ženy

Naučiť sa ako sa stravovať a zároveň správne, nie je vždy jednoduché. Veľa vám však napovie vaše telo, a preto by ste tieto signály rozhodne nemali brať na ľahkú váhu. Ak vám niečo v tomto jedálničku nebude úplne vyhovovať , pokojne si to zameňte za svoju alternatívu. Cieľom je, aby ste sa cítili hlavne fajn, sýti a plní energie! 😉

Fitness jedálniček je výbornou voľbou ako dosiahnuť ploché bruško. Nie nadarmo sa hovorí: „Ploché brucho sa formuje v kuchyni!“ Formovanie brucha a postavy sú len vedľajšie benefity, ktoré zdravá strava ponúka. Správna výživa a kvalitný tréningový plán sú skvelou cestou ako si vypracovať brucho a sexi postavu.

stravovací plán pre ženy

Hlavnou prioritou by mal byť dostatočný príjem vitamínov a minerálov. Nezabúdajte, že bielkoviny v strave sú ale taktiež veľmi dôležité! Výborným zdrojom bielkovín je kvalitný proteín. Jeho schopnosťou premeniť tuk na svaly, sa radí medzi skvelého pomocníka pri chudnutí. Ak ale hľadáte spôsob ako nabrať svaly, je tiež veľmi účinný.

Na trhu sa okrem klasických proteínov dajú zohnať aj nočné proteíny. Proteín pred spaním poskytuje pomalý a stabilný tok aminokyselín. Obsahuje viac glutamínu ako srvátkový či sójový izolát. Je výborné užívať ho aj cez deň v prípade, že nebudete môcť konzumovať jedlo s vysokým obsahom bielkovín.

 

PONDELOK

RAŇAJKY: 2 vajcia namäkko, žitný/celozrnný chlieb, zeleninový šalát

OBED: ryža, udené tofu, varená brokolica, salsa s nízkym obsahom cukru

VEČERA: hrianky s guacamole + paradajka

 

UTOROK

RAŇAJKY: ovsená kaša sladená medom alebo stéviou, kúsok horkej čokolády, banán, arašidové maslo

OBED: celozrnná tortilla plnená praženicou, avokádom, paradajkou a uhorkou + kečup so zníženým obsahom cukru

VEČERA: zeleninové smoothie + nepražené tekvicové semiačka

 

Kvalitný smoothie shaker vám dokáže vykúzliť “mňamku” plnú ovocia a zeleniny.

stravovací plán pre ženy-smoothie shaker

STREDA

RAŇAJKY: tvaroh so sójovým jogurtom Alpro (podľa chuti), proteín, kakao, škorica + čučoriedky

OBED: zeleninové rizoto s údeným tofu

VEČERA: hrianky s rozmixovanou uvarenou červenou šošovicou a rastlinnou majonézou, avokádom a mungo klíčkami

 

ŠTVRTOK

RAŇAJKY: omeleta z 2 vajec, ovsené vločky, cottage syr, zeleninový šalát + slnečnicové semiačka

OBED: varené zemiaky so zapekaným karfiolom a syrom

VEČERA: tvaroh so sójovým jogurtom Alpro, horká čokoláda + strúhaný kokos

 

PIATOK

RAŇAJKY: overnight ovsená kaša s chia semienkami + ovocie

OBED: varené cestoviny s olivovým olejom, cesnakom a petržlenovou vňaťou

VEČERA: cottage syr, žitný chlieb + uhorka

 

SOBOTA

RAŇAJKY: vajíčkové muffiny + zelenina

OBED: varená quinoa + olivový olej, fazule, kukurica, mexické korenie taco, petržlenová vňať

VEČERA: nočný proteín s ovsenými vločkami + rastlinné mlieko Alpro

 

NEDEĽA

RAŇAJKY: wafle s javorovým alebo ďatlovým sirupom + jahody

OBED: celozrnná tortilla s falafelom + zelenina

VEČERA: ryžové chlebíky, arašidové maslo + banán

 

Ako sami vidíte, zdravá strava naozaj dokáže byť pestrá, veselá a hlavne chutná. Určite sa nebojte, že by ste boli hladní. Pred obedom a večerou je dobré si dopriať menší snack. Tu môžete siahnuť po ovocí, zelenine, jogurte, zeleninovom šaláte, proste na čokoľvek malé, na čo práve vy máte chuť. Výbornou voľbou je chutný proteínový drink alebo proteínová tyčinka, ktorá dokáže prázdne bruško zasýtiť. V prípade akýchkoľvek otázok sa určite nebojte opýtať v komentári, kde vám veľmi rada na vaše otázky odpoviem! Prajem vám dobrú chuť! 🙂 

„O rok si budete priať, aby ste začali dnes.“Karen Lamb

2 KOMENTÁRE

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here